Wil jij je inzetten voor onze prachtige stad en samen met anderen de plannen realiseren uit ons verkiezingsprogramma? GroenLinks Leiden zoekt mensen die zich kandidaat willen stellen als gemeenteraadslid voor de verkiezing in maart 2022. Als gemeenteraadslid krijg je de kans om vanuit jouw idealen vorm te geven aan onze stad.

We zoeken mensen die de visie van GroenLinks concreet kunnen vertalen in praktische, politieke voorstellen. Mensen die goed kunnen communiceren, overtuigend in het politieke debat kunnen zijn en zo politieke meerderheden kunnen realiseren. Mensen die daartoe goed kunnen samenwerken met college- en oppositiepartijen. Mensen die ook tegenslagen kunnen incasseren. En bovenal zoeken we mensen die een teamspeler zijn.

Heb jij belangstelling om je als raadslid in te zetten voor onze politieke idealen? Hieronder vind je meer informatie.

Het profiel voor kandidaten vind je hier. Wil je je kandidaat stellen?  Vraag dan een informatiepakket over de procedure van kandidaatstelling aan via kandidaten@groenlinksleiden.nl

Wil je je eerst nog wat meer oriënteren ? Bekijk dan de volgende informatie.

Maart

• 10 maart info-avond belangstellenden lees hier meer
  • Afhankelijk van behoefte in maart/april nog een verdiepingsdagdeel belangstellenden
  • 31 maart 23:59 uur sluiting kandidaatstelling lijsttrekker