Emma van Bree

Achtergrond

Emma van Bree (1985) groeide op in verschillende steden in de Randstad en woont sinds 2006 in Leiden. Ze heeft Culturele Antropologie gestudeerd, gevolgd door een Master Environment and Resource Management. In het verleden werkte Emma bij Gasterra en Alliander en tegenwoordig bij EVConsult: een consultancy-bedrijf op het gebied van elektrisch vervoer. Emma maakt zich in haar werk en in de gemeenteraad hard voor een duurzame leefomgeving en toekomst, een passie die haar met de paplepel werd ingegoten: zo verzamelde ze samen met haar oma bij elke boswandeling al het zwerfafval dat ze tegenkwamen.

Hier staat Emma voor

Emma houdt zich als raadslid bezig met de onderwerpen bereikbaarheid, veiligheid en omgevingskwaliteit. Dit ligt in lijn met haar passie voor duurzaamheid, duurzame mobiliteit en hernieuwbare energie. Als raadslid wil ze Leiden duurzamer en dus leefbaarder maken. Het doel: ervoor zorgen dat iedereen nóg meer kan genieten van wat onze mooie stad te bieden heeft. Daarbij vindt ze het belangrijk om de bijdrage van alle Leidenaren mee te nemen en om de discussie aan te gaan in de raadszaal. Maar wel altijd met de nodige dosis humor!

Wetenswaardigheden

In haar vrije tijd gaat Emma graag op reis, als het even kan zo min mogelijk met het vliegtuig. Verder goed om te weten: je mag haar ’s nachts wakker maken voor chocola.