Nieuws gefilterd op niets

GroenLinks Leiden: Wij hebben het lef om te investeren, om Leiden nog duurzamer en socialer te maken.

Onze nieuwe fractievoorzitter Gebke van Gaal mocht vandaag gelijk aftrappen met haar inbreng bij de behandeling van de gemeentebegroting van 2020. Gebke: "Investeren in je kinderen is waardevol. Investeren in je dierbaren, vrienden, je relatie, jezelf, de medemens, allemaal waardevol. Investeren in je stad, is evenzo waardevol en schept geluk. En dat geluk, dat willen wij voor iedereen, wij van GroenLinks willen in Leiden dat iedereen meedoet en wij hebben het lef om te investeren, om de stad nog duurzamer en socialer te maken." Onze inbreng laat zien dat er al veel moois is en geeft aan welke plannen nodig zijn voor een socialer en duurzamer Leiden.

Ashley North: “Laat in de stad zien waarvoor je staat!”

Woensdag 7 november 2019. Op deze dag bezocht ik Ashley North op zijn wethouders kamer. De net aangetreden wethouder heeft een plekje in zijn agenda gevonden om te vertellen over zijn eerste drie weken als wethouder. Ashley verstuurt nog snel een mailje voordat ik hem het hemd van het lijf vraag over zijn nieuwe rol en zijn ambities voor de stad. Waar liggen zijn prioriteiten? En hoe kan Ashley het best ontspannen? Ik vraag ernaar in dit interview.