Nieuws gefilterd op Fractie

Een Kaderbrief vol verandering: Leiden groener, duurzamer, socialer

Verandering begint hier. Onder dat motto nam GroenLinks vorig jaar deel aan de gemeenteraadverkiezingen. IJverend voor een groener, duurzamer en socialer Leiden. We wilden in onze mooie stad grote veranderingen in gang zetten en tastbare verbeteringen aanbrengen. Dankzij het grote vertrouwen dat Leiden in ons uitsprak, kregen wij de kans om onze ambities ook daadwerkelijk te realiseren. En nu, een jaar onderweg, begint dat zijn vruchten af te werpen. In de nieuwe Kaderbrief wordt namelijk mooi zichtbaar hoe Leiden toewerkt naar een gezonde toekomst: een groene en duurzame stad waar iedereen zich thuis kan voelen en mee kan doen.

Een stem voor de Leidse Jeugd!

Jongeren

Groenlinks Leiden vraagt al jaren aandacht voor meer jongereninspraak in de Leidse samenleving. In de gemeenteraad afgelopen donderdag deden we dat weer: dankzij ons initiatief gaat de gemeente zich inzetten om jongeren deel te laten nemen aan de Adviesraad, die de gemeente adviseert op het gebied van zorg en ondersteuning.

GroenLinks vraagt om plan voor aantrekkelijke Haven

Collage Havenplein

GroenLinks Leiden zet zich al jaren in voor een groen en aantrekkelijk havengebied. Vandaag zet ons raadslid Jos Olsthoorn die traditie voort: samen met de PvdA, PvdD, SP en ChristenUnie verzocht hij het stadsbestuur om met bewoners en bezoekers een plan op te stellen om dit te bereiken.

Herenstraat krijgt een grondige opknapbeurt

Herenstraat

Goed nieuws voor ondernemers in de Herenstraat! Mede dankzij de Leidse fracties van GroenLinks, D66, VVD en PvdA wordt er komende weken besloten om de straat een grondige opknapbeurt te geven. Dat betekent dat er onder meer Leidse Lantaarns worden geplaatst, snelheidsdrempels worden aangelegd en meer ruimte komt om fietsen te parkeren.

De gemeenteraad aan zet bij de omgevingswet

Garenmarkt

Vlak voor kerstmis diende ons raadslid Gebke van Gaal samen met D66 in de gemeenteraad een bijzonder voorstel in: “De gehele raad aan zet bij de nieuwe omgevingswet”. Wij vroegen haar in een flitsinterview een aantal vragen over dit onderwerp!