Nieuws over Alex Friso

GroenLinks: nieuw uitgaansconcept verademing voor Leidse jongeren

Leiden wordt een culturele uitgaansgelegenheid rijker. Dat maakte wethouder Yvonne van Delft (GroenLinks) zojuist bekend. In een leegstaande loods op bedrijventerrein De Waard, waar tot voor kort een dansschool zat, opent binnenkort de Wibar. GroenLinks Leiden juicht het besluit toe: onder het motto "Let's Dance" pleit de partij al jaren voor meer uitgaansgelegenheden in Leiden.

Nieuwe Garenmarkt definitief parkeerplaatsvrij

Groene Garenmarkt

Er komen definitief geen parkeerplaatsen op de nieuw ingerichte Garenmarkt. Dat heeft de gemeenteraad gisteren besloten dankzij een voorstel van GroenLinks. Tot nu toe hield de gemeente bij het herinrichten van het plein de mogelijkheid open dat bewoners er hun auto zouden kunnen parkeren, maar dat gaat nu definitief niet door.

Rembrandtbrug blijft definitief wit

Goed nieuws! Na vragen van GroenLinks blijft de Rembrandtbrug definitief wit. Hiermee wordt een grote wens van de bewoners en GroenLinks ingewilligd. Wij feliciteren de Vrienden van de Rembrandtbrug en de bewoners van harte met dit mooie succes.

Tijd voor investeringen in winkelgebied Herenstraat-Doezastraat

Leiden

De afgelopen weken behandelde de Leidse gemeenteraad de begroting voor komend jaar. GroenLinks heeft tijdens de besprekingen samen met de VVD en D66 opnieuw aandacht gevraagd voor het winkelgebied Herenstaat-Doezastraat. In 2016 nam GroenLinks het voortouw om dit winkelgebied meer onderdeel te laten uitmaken van de binnenstad, met de bijbehorende straatsfeer en investeringen in de omgeving. De wethouder heeft inmiddels de plannen voor die investeringen uitgewerkt, en GroenLinks heeft daar uiteraard groen licht voor gegeven!