Nieuws over Ashley North

Ashley North: “Laat in de stad zien waarvoor je staat!”

Woensdag 7 november 2019. Op deze dag bezocht ik Ashley North op zijn wethouders kamer. De net aangetreden wethouder heeft een plekje in zijn agenda gevonden om te vertellen over zijn eerste drie weken als wethouder. Ashley verstuurt nog snel een mailje voordat ik hem het hemd van het lijf vraag over zijn nieuwe rol en zijn ambities voor de stad. Waar liggen zijn prioriteiten? En hoe kan Ashley het best ontspannen? Ik vraag ernaar in dit interview.

Voorstel GroenLinks voor meer acceptatie transgenders Leiden – stad uitgenodigd mee te denken

De lokale fractie van GroenLinks komt dit najaar met een voorstel voor meer acceptatie van transgender personen in Leiden. Daaraan werkt de fractievoorzitter van de partij, Ashley North. Doel van het voorstel is om “zichtbaar en voelbaar” de acceptatie van genderdiversiteit in Leiden te vergroten. De initiatiefnemers nodigen belanghebbenden en geïnteresseerden van harte uit mee te denken en mee te werken aan het voorstel.

Hervormingen welzijnswerk: een 'Sterke Sociale Basis'

Wat zou Leiden zijn zonder het welzijnswerk? Het vormt de sociale basis onder onze stad. De gemeente heeft hervormingen aangekondigd om het welzijnswerk te versterken. Een complex proces en goed voor veel gespreksstof. Na lang nadenken en het afwegen van de voors en tegens is de fractie positief over deze stap. Aan de hand van vier veelgehoorde vragen en antwoorden vertellen we je hoe we tot deze conclusie zijn gekomen.

Primeur: Bio Science Park nu ook Biodivers Park

Een groen en biodivers bedrijventerrein met ruimte voor mens, dier en natuur, dat is het Leiden Bio Science Park (LBSP) in de nabije toekomst. Hier heeft de Leidse gemeenteraad vanavond toe besloten en meteen ruim €1,6 miljoen uitgetrokken. Tot groot genoegen van de fractie van GroenLinks. Sinds 2017 heeft de partij, samen met een groot aantal partners in de stad, het voortouw genomen om te investeren in de biodiversiteit op het LBSP.

GroenLinks: nieuw uitgaansconcept verademing voor Leidse jongeren

Leiden wordt een culturele uitgaansgelegenheid rijker. Dat maakte wethouder Yvonne van Delft (GroenLinks) zojuist bekend. In een leegstaande loods op bedrijventerrein De Waard, waar tot voor kort een dansschool zat, opent binnenkort de Wibar. GroenLinks Leiden juicht het besluit toe: onder het motto "Let's Dance" pleit de partij al jaren voor meer uitgaansgelegenheden in Leiden.