Nieuws over Ashley North

Voorstel GroenLinks voor meer acceptatie transgenders Leiden – stad uitgenodigd mee te denken

De lokale fractie van GroenLinks komt dit najaar met een voorstel voor meer acceptatie van transgender personen in Leiden. Daaraan werkt de fractievoorzitter van de partij, Ashley North. Doel van het voorstel is om “zichtbaar en voelbaar” de acceptatie van genderdiversiteit in Leiden te vergroten. De initiatiefnemers nodigen belanghebbenden en geïnteresseerden van harte uit mee te denken en mee te werken aan het voorstel.

Hervormingen welzijnswerk: een 'Sterke Sociale Basis'

Wat zou Leiden zijn zonder het welzijnswerk? Het vormt de sociale basis onder onze stad. De gemeente heeft hervormingen aangekondigd om het welzijnswerk te versterken. Een complex proces en goed voor veel gespreksstof. Na lang nadenken en het afwegen van de voors en tegens is de fractie positief over deze stap. Aan de hand van vier veelgehoorde vragen en antwoorden vertellen we je hoe we tot deze conclusie zijn gekomen.

Primeur: Bio Science Park nu ook Biodivers Park

Een groen en biodivers bedrijventerrein met ruimte voor mens, dier en natuur, dat is het Leiden Bio Science Park (LBSP) in de nabije toekomst. Hier heeft de Leidse gemeenteraad vanavond toe besloten en meteen ruim €1,6 miljoen uitgetrokken. Tot groot genoegen van de fractie van GroenLinks. Sinds 2017 heeft de partij, samen met een groot aantal partners in de stad, het voortouw genomen om te investeren in de biodiversiteit op het LBSP.

GroenLinks: nieuw uitgaansconcept verademing voor Leidse jongeren

Leiden wordt een culturele uitgaansgelegenheid rijker. Dat maakte wethouder Yvonne van Delft (GroenLinks) zojuist bekend. In een leegstaande loods op bedrijventerrein De Waard, waar tot voor kort een dansschool zat, opent binnenkort de Wibar. GroenLinks Leiden juicht het besluit toe: onder het motto "Let's Dance" pleit de partij al jaren voor meer uitgaansgelegenheden in Leiden.

Schriftelijke vragen Alliantie Kinderarmoede

Elk kind verdient een zorgeloze jeugd. Maar in ons welvarende land zijn er nog steeds kinderen die opgroeien in armoede. Bijna 400.000 zelfs! Dat is veel te veel. Daarom is het goed dat deze week de Alliantie Kinderarmoede van start is gegaan om een eind te maken aan deze armoede. Samen met PvdA en SP vragen wij nu het college om de gemeente Leiden hierbij aan te laten sluiten.