Nieuws over Ashley North

Meer aandacht naar de circulaire economie!

Circulaire economie

De circulaire economie, oftewel het voorkomen van afval en hergebruiken van grondstoffen, is een belangrijk speerpunt van het gemeentebeleid en ook van GroenLinks Leiden. Daarom heeft ons raadslid Ashley North bij de begrotingsbesprekingen in de gemeenteraad vorige week hierover een voorstel ingediend. Zo willen we het stadsbestuur uitdagen nog meer kansen te pakken op het gebied van de circulaire economie.

Voorkom dakloosheid, investeer in goede hulp

Dakloosheid veroorzaakt veel menselijk leed. Allerlei omstandigheden, vaak onverwacht, kunnen ervoor zorgen dat mensen op straat komen te staan. Zo kunnen jongeren uit huis gezet worden, verliezen mensen mogelijk door een echtscheiding hun huis of kan na ontslag de huur niet meer betaald worden. GroenLinks wil er daarom alles aan doen om dakloosheid te voorkomen. Daarom hebben onze raadsleden Rembrandt Rowaan en Ashley North schriftelijke vragen aan het college gesteld.

GroenLinks Leiden: streng uitkeringenbeleid werkt niet

“Uitkeringsgerechtigden willen niet behandeld worden als fraudeurs”, zo kopte de NOS vorige week donderdag. Wie wel? Mensen met een uitkering worden echter al jaren als fraudeurs benaderd. Wij verzetten ons hiertegen. Daarom heeft GroenLinks-raadslid Ashley North de gemeente vorige week verzocht om onderzoek te doen naar een stimulerend uitkeringenbeleid gebaseerd op vertrouwen.

Gemeente moet actie ondernemen rondom discriminatie Randstad

gelijke kansen

Afgelopen maandag onthulde tv-programma Radar dat veel uitzendbureaus bereid zijn te discrimineren in hun kandidatenselectie als een opdrachtgever daar om vraagt. Eén van die bureaus is Randstad, een nauwe samenwerkingspartner van de Gemeente Leiden. Onacceptabel, vindt GroenLinks!

GroenLinks vraagt opheldering over onterecht gebruik kostendelersnorm

Ashley North

De kostendelersnorm, ook wel bekend als de mantelzorgboete, is een omstreden instrument: het kort Leidenaars met gemiddeld €350,- op hun uitkering juist als zij iemand opvangen die hulp nodig heeft. Een bizarre en kwalijke zaak, waartegen de Leidse raad zich via een GroenLinks-motie al eerder heeft uitgesproken. Nu lijkt de gemeente de norm tóch onterecht te gebruiken. Raadslid Ashley North vraagt om opheldering.