Nieuws over Emma van Bree

Vragen om actie tegen bomenkap Vlietland

De provincie Zuid-Holland is van plan om binnenkort een grote hoeveelheid bomen in natuur- en recreatiegebied Vlietland te kappen. Een slecht idee vindt GroenLinks Leiden, want het zorgt voor minder biodiversiteit, minder opname van Co2 en fijnstof en juist voor meer geluidsoverlast van de A4 en de Rijnlandroute. Daarom vraagt GroenLinks om actie tegen de geplande kap.

Scootervrije fietspaden: ook in Leiden de juiste route?

Vanaf maandag 8 april vindt er een grote verschuiving plaats in de vervoersstromen in Amsterdam. De scooter is vanaf deze dag namelijk verplicht om, inclusief helm, van de rijbaan gebruik te maken in plaats van het fietspad. Volgens GroenLinks een mooi besluit! Meer veiligheid voor fietsers en niet meer achter een stinkende scooter staan bij het stoplicht. Is dit ook mogelijk in Leiden?

Nieuw onderzoek naar veiligere fietsinfrastructuur

GroenLinks wil de fiets in Leiden op één zetten. Daarom heeft ons raadslid Emma van Bree de gemeente gevraagd om een nieuwe analyse te maken van de locaties in Leiden waar de meeste fietsongevallen plaatsvinden, om zo de veiligheid van fietsers gericht te verbeteren en het fietsgebruik te stimuleren. Haar voorstel werd afgelopen dinsdag 13 november aangenomen door de gemeenteraad.

Maidenspeech gemeenteraad: Emma van Bree

Emma

Nieuwe gemeenteraadsleden betekent nieuwe maidenspeeches! Ook deze week kan GroenLinks weer trots zijn op een prachtige eerste toespraak in de raad, ditmaal van raadslid Emma van Bree. Ze gaf een inspirerende speech over het moederschap, verantwoordelijkheid nemen, vrijheid en privacy.