Nieuws over Gebke van Gaal

Fotowedstrijd Jaar van het Dak

Uit je dak op je dak! Op initiatief van GroenLinks wordt 2020 het Jaar van het Dak in Leiden. Op die manier stimuleert de gemeente inwoners en bedrijven om nog beter gebruik te maken van al onze daken. Na 2020 zullen Leidse daken beter benut zijn. Ter inspiratie organiseert de gemeente nu alvast een fotowedstrijd. Stuur jij ook je foto in en maak je kans op een prachtige prijs?

Leidse bomen groeien de hemel in

De Raad van Leiden heeft unaniem ingestemd met het voorstel van Partij voor de Dieren en GroenLinks om de ontwikkeling van het nieuwe appartementencomplex aan de Vijf Meilaan 210 flink te vergroenen. Met hopelijk het eerste verticale bos in Leiden willen zij de wijk aantrekkelijker maken. “Leiden hoopt dankzij dit voorstel binnenkort haar eerste verticale bos te openen. Daarmee wordt het aanzicht van dit nieuw stukje Leiden een stuk aantrekkelijker.”.

De gemeenteraad aan zet bij de omgevingswet

Garenmarkt

Vlak voor kerstmis diende ons raadslid Gebke van Gaal samen met D66 in de gemeenteraad een bijzonder voorstel in: “De gehele raad aan zet bij de nieuwe omgevingswet”. Wij vroegen haar in een flitsinterview een aantal vragen over dit onderwerp!

2020 wordt het Jaar van het Dak!

Dak

In Leiden zijn enorm veel daken: bijna vijtien procent van de totale Leidse grondoppervlakte is dak. Wij vinden dat dit dakoppervlak nog veel te weinig benut wordt. Daarom heeft ons raadslid Gebke van Gaal vorige week de gemeente het jaar 2020 laten uitroepen tot Jaar van het Dak!

Maidenspeech gemeenteraad: Gebke van Gaal

Maidenspeech Gebke

Op donderdag 21 juni hield ons nieuwe raadslid Gebke van Gaal haar allereerste speech in de gemeenteraad. Het was een bijzonder moment, want Gebke sprak over haar allereerste voorstel namens GroenLinks: een motie voor het behoud van de vele bomen rondom het nieuwbouwproject aan de Sumatrastraat 195, waar we tachtig duurzame sociale woningen gaan bouwen. Lees hier haar blog over de maidenspeech en motie!