Nieuws over Rembrandt Rowaan

ZomerZorgStage 1: Visueel beperkt in het Leidse OV, met Rick Wouters (Platform Gehandicapten Leiden)

Deze zomer gaat ons raadslid Rembrandt Rowaan op stage in de Leidse zorgsector. Want goede zorg is voor GroenLinks fundamenteel. Rembrandt loopt mee op de werkvloer en hij gaat in gesprek over wat er al goed gaat en wat er nog beter kan in Leiden. Zijn eerste ZomerZorgStage was bij het Platform Gehandicapten Leiden. Al meteen heeft hij daar goede inzichten en ideeën opgedaan. Weten wat? Lees dan snel verder!

Hervormingen welzijnswerk: een 'Sterke Sociale Basis'

Wat zou Leiden zijn zonder het welzijnswerk? Het vormt de sociale basis onder onze stad. De gemeente heeft hervormingen aangekondigd om het welzijnswerk te versterken. Een complex proces en goed voor veel gespreksstof. Na lang nadenken en het afwegen van de voors en tegens is de fractie positief over deze stap. Aan de hand van vier veelgehoorde vragen en antwoorden vertellen we je hoe we tot deze conclusie zijn gekomen.

Biedt opvang en woningen aan Leidse daklozen!

Nederland is ontzettend welvarend, maar toch kennen we 30.000 daklozen. Ook in Leiden zijn er te weinig plekken om elke dakloze op te kunnen vangen. Reden voor ons raadslid Rembrandt Rowaan om schriftelijke vragen te stellen aan het college. Zijn inzet: perspectief op een woning en een zelfstandig bestaan voor elke Leidse dakloze.

Een stem voor de Leidse Jeugd!

Jongeren

Groenlinks Leiden vraagt al jaren aandacht voor meer jongereninspraak in de Leidse samenleving. In de gemeenteraad afgelopen donderdag deden we dat weer: dankzij ons initiatief gaat de gemeente zich inzetten om jongeren deel te laten nemen aan de Adviesraad, die de gemeente adviseert op het gebied van zorg en ondersteuning.

Voorkom dakloosheid, investeer in goede hulp

Dakloosheid veroorzaakt veel menselijk leed. Allerlei omstandigheden, vaak onverwacht, kunnen ervoor zorgen dat mensen op straat komen te staan. Zo kunnen jongeren uit huis gezet worden, verliezen mensen mogelijk door een echtscheiding hun huis of kan na ontslag de huur niet meer betaald worden. GroenLinks wil er daarom alles aan doen om dakloosheid te voorkomen. Daarom hebben onze raadsleden Rembrandt Rowaan en Ashley North schriftelijke vragen aan het college gesteld.