Nieuws over Yvonne van Delft

In gesprek met wethouders Martine Leewis en Yvonne van Delft

Wethouders

Na bijna twee maanden onderhandelen zijn D66, GroenLinks en PvdA eruit: op donderdag 17 mei presenteerden de drie partijen het beleid voor de komende vier jaar. GroenLinks vaardigt daarbij twee toppers als wethouder af: Martine Leewis (Duurzaamheid & Mobiliteit) en Yvonne van Delft (Werk, Economie & Cultuur). In dit interview vertellen ze over hun ervaring, verwachtingen en wat zij hopen te gaan bereiken.

GroenLinks zorgt voor duurzame investeringen in sportaccommodaties

Zwemmen

GroenLinks vindt het belangrijk dat elke Leidenaar onder de best mogelijke omstandigheden kan zwemmen, schaatsen en zaalsporten. We zijn daarom erg blij dat de gemeente veel geld gaat investeren in moderne sportaccommodaties voor deze sporten. En dankzij ons gaat er nu ook voldoende aandacht uit naar groen en duurzaamheid in de plannen!

Directe actie nodig op onderwijskansenbeleid

onderwijskansenbeleid

GroenLinks is een partij die staat voor gelijke kansen voor iedereen, zeker ook op het vlak van onderwijs. De Gemeente Leiden heeft de afgelopen jaren een onderwijskansenbeleid gevoerd, met als doel goed onderwijs voor iedereen en het voorkomen van achterstanden bij kinderen - ook zij die een duwtje in de rug nodig hebben. Uit de evaluatie van het beleid van de afgelopen jaren blijkt dat de uitvoering redelijk is verlopen, maar dat de gemeente niet voldoende de leiding heeft genomen. Reden genoeg om samen met de SP en de PvdA om directe actie te vragen!

GroenLinks voegt belangrijke punten toe aan plan accommodaties buitensport

Buitensport

Vorige week donderdag besprak de gemeenteraad het ontwikkelplan voor buitensportaccommodaties in Leiden. Een mooi plan, dat streeft naar eigentijdse en open sportparken waar mensen uit de wijk en sportverenigingen intensief gebruik van kunnen maken. Toch had GroenLinks-raadslid Yvonne van Delft nog een aantal belangrijke onderwerpen die in het plan ontbraken: het opruimen van kunstgrasvelden met rubbergranulaat, het behouden van sportruimte, en duurzaamheid als uitgangspunt bij het inrichten van de sportparken. Deze onderwerpen zijn nu met succes in het ontwikkelplan opgenomen!

Meer kinderen naar de tandarts!

Yvonne van Delft

Wist je dat in Leiden 26% van de kinderen onder de 18 nog nooit bij de tandarts is geweest? De toestand van de gebitten van kinderen is nu slechter dan 40 jaar geleden! GroenLinks heeft daarom bij de behandeling van het plan voor armoedebestrijding onder kinderen een wijzigingsvoorstel ingediend om het tandartsbezoek te vergroten. Dit voorstel werd unaniem gesteund in de gemeenteraad.

GroenLinks: ruimere openingstijden voor horeca Zwembad De Vliet

GroenLinks maakt zich zorgen over de openingstijden van de horecagelegenheid bij Zwembad De Vliet. Vorig jaar heeft de gemeente Leiden het contract met De Zijl Bedrijven voor het uitbaten van de horeca opgezegd. Sindsdien is het voor bezoekers soms lastig om een kopje koffie of een ijsje bij het buitenzwembad te halen: het restaurant is vaak dicht. Daarom heeft GroenLinks-raadslid Yvonne van Delft dit probleem op dinsdag 29 augustus bij het college onder de aandacht gebracht.