Nieuws van iedereen

Blogpost: De opbrengst van vrijwilligerswerk

Het is altijd weer mooi om te zien hoe onze leden zich vrijwillig inzetten voor GroenLinks. Mensen die geregeld meedoen met campagneactiviteiten, commissieleden die zich lange tijd verbinden aan een taak of mensen die zich actief inzetten voor bijeenkomsten die worden georganiseerd. Maar ook buiten onze eigen afdeling zetten onze leden zich zeer actief in voor de samenleving.

Tegeltje eruit, plantje erin!

Leiden vergroenen. Met dat doel waren we zaterdag 29 juni met vrijwilligers van GroenLinks, PvdA en D66 in de Fortuinwijk. Het was een warme dag en elke schaduw biedende boom toonde al meteen een belangrijk voordeel van vergroening: het verminderen van hitte stress. Met de planten die we bij ons hadden wilden we daarnaast bijdragen aan het stimuleren van de biodiversiteit.

Diversiteit is onze moeite waard!

En terwijl de rest van Nederland genoot in de zon, dook een mooie delegatie van GroenLinks Leiden samen met enkele vertegenwoordigers van Leidse organisaties in het thema diversiteit. Zowel de Zwijgers van Noord als Stichting Hoop en Ontwikkeling en I-doe waren van de partij.  Ook een geïnteresseerde vanuit het bestuur van GroenLinks Rotterdam was aanwezig.

Een Kaderbrief vol verandering: Leiden groener, duurzamer, socialer

Verandering begint hier. Onder dat motto nam GroenLinks vorig jaar deel aan de gemeenteraadverkiezingen. IJverend voor een groener, duurzamer en socialer Leiden. We wilden in onze mooie stad grote veranderingen in gang zetten en tastbare verbeteringen aanbrengen. Dankzij het grote vertrouwen dat Leiden in ons uitsprak, kregen wij de kans om onze ambities ook daadwerkelijk te realiseren. En nu, een jaar onderweg, begint dat zijn vruchten af te werpen. In de nieuwe Kaderbrief wordt namelijk mooi zichtbaar hoe Leiden toewerkt naar een gezonde toekomst: een groene en duurzame stad waar iedereen zich thuis kan voelen en mee kan doen.

Verslag: Dag voor besturen

Als bestuurslid kun je soms wel wat input en inspiratie gebruiken. Het kwam daarom erg goed uit dat we op 25 mei met het nieuwe bestuur naar de bestuursledendag van GroenLinks Landelijk konden.

Blogpost: Wat maakt een goede debater?

Hoe zeker je ook bent dat jouw standpunt de juiste is, zonder een overtuigende boodschap ben je nergens. En hoe belangrijk de media hiervoor ook zijn geworden, debatteren blijft een van de belangrijkste vaardigheden binnen de politieke arena. Waar betogen de toon zetten, wordt het echte gevecht uitgevochten in het debat. En waar een betoog zo voorspelbaar wordt als je het zelf wilt maken, is een debat wispelturiger en moeilijker voor te bereiden.