Nieuws van Ashley North

Een Kaderbrief vol verandering: Leiden groener, duurzamer, socialer

Verandering begint hier. Onder dat motto nam GroenLinks vorig jaar deel aan de gemeenteraadverkiezingen. IJverend voor een groener, duurzamer en socialer Leiden. We wilden in onze mooie stad grote veranderingen in gang zetten en tastbare verbeteringen aanbrengen. Dankzij het grote vertrouwen dat Leiden in ons uitsprak, kregen wij de kans om onze ambities ook daadwerkelijk te realiseren. En nu, een jaar onderweg, begint dat zijn vruchten af te werpen. In de nieuwe Kaderbrief wordt namelijk mooi zichtbaar hoe Leiden toewerkt naar een gezonde toekomst: een groene en duurzame stad waar iedereen zich thuis kan voelen en mee kan doen.

Leiden en regio in de bres voor jeugdhulp

Ashley North

Sinds de decentralisatie van de jeugdhulp in 2015 kampen Leiden en de regio elk jaar met aanzienlijke budgettekorten. GroenLinks steunt dan ook de brandbrief die Leiden onlangs samen met de 12 andere gemeenten in Holland Rijnland aan het kabinet heeft verzonden.

Tijd voor bijstand op maat

Ashley North

Sinds deze maand is het voor gemeenten mogelijk op verschillende manieren te experimenteren met meer maatgerichte vormen van bijstand. Een kans die Leiden, volgens GroenLinks-raadslid Ashley North, met beide handen moet grijpen.

30 april: GroenLinks viert sociale politiek met actie rondom kostendelersnorm

Kostendelersnorm

Aanstaande zaterdag, 30 april, trekt GroenLinks Leiden de markt op met een actie rondom het succes dat we onlangs behaalden omtrent de kostendelersnorm. Enkele weken terug werd hierover een motie van GroenLinks aangenomen die bepaalde dat de gemeente de negatieve effecten van de norm, die opgelegd wordt aan mensen in de bijstand, moet gaan inperken. Tussen 11.00 en 15.00 uur is GroenLinks op het Stadhuisplein waar we met Leidenaars in gesprek gaan over sociale politiek. Daarnaast halen we via een prijsvraag en een speed-datesessie nieuwe ideeën op voor een nog prettiger Leiden.