Uitgaan in Leiden

Uitgaan in Leiden moet leuk zijn, voor zowel het uitgaand publiek als omwonenden.

Leiden kent al veel prachtige horeca, maar met name het aantal dansgelegenheden is klein. Daarom mogen er van GroenLinks extra dansgelegenheden komen, in goed overleg met buurtbewoners en ondernemers. Bovendien is het aanbod voor jongeren onder de 18 door de verhoging van de alcoholleeftijd laag. Alternatieve uitgaansgelegenheden, zoals De Buurt en frisfeesten, zouden voor hen een leuke toevoeging zijn.

Het huidige sluitingsbeleid voor de horeca werkt naar tevredenheid voor alle partijen, daarom blijft het zoals het is. Iedere Leidse jongere moet in Leiden leuk en gezellig kunnen uitgaan. Een gevarieerd aanbod in de stad is daarom belangrijk.

De prachtige terrassen vormen één van de aantrekkelijkste facetten van het Leidse uitgaansleven. Ze dragen bij aan de mooie en gezellige uitstraling van Leiden. Om te zorgen dat dat zo blijft, mogen er best een paar simpele regels zijn. Daarbinnen moeten ondernemers de ruimte hebben hun eigen stijl te kiezen.