Op vrijdag 21 februari presenteert Kamerlid Liesbeth van Tongeren op de Breestraat 122 haar nieuwste boek, Schetsen van een nieuwe economie. De bundel, waarin Van Tongeren samen met publicict Pepijn Vloemans verrassende oplossingen voor de economische crisis presenteert, wordt om 20:00 uur aangeboden aan het Leidse publiek. Direct na de presentatie gaat Van Tongeren in debat met Volkskrantjournalist Maarten Keulemans, oud-Minervavoorzitter Guido van Rooy en rechtenpromovendus Reijer Passchier.

In haar bundel, die is samengesteld uit eerder verschenen artikelen, l pleit Van Tongeren voor een een duurzame en ontspannen economie. “Op twee cruciale manieren moeten we onze economie veranderen om haar duurzaam te maken: onze activiteiten moeten minder vervuilen én meer tevreden stellen. Dit noemen we de ontspannen samenleving. Tegelijkertijd moet de economie in dienst van mens en milieu staan, niet andersom. Dit noemen wij de groene economie”, aldus Van Tongeren in haar nieuwe boek.

Tijdens de boekpresentatie houdt Van Tongeren een referaat over de bundel. Daarna plaatst Leidenaar en wetenschapsjournalist Maarten Keulemans kritische noten bij het nieuwe boek. Vervolgens treden zij samen met Reijer Passchier en Guido van Rooy in debat. Tijdens de afsluitende borrel signeert Van Tongeren haar boek.