World Cleanup Day, een dag waarop miljoenen vrijwilligers uit 150 verschillende landen meehelpen om de wereld een stukje schoner te maken, hebben GroenLinks Leiden en Voorschoten samengewerkt om de omgeving van Hoflandbrug schoner en groener te maken.

Zo vullen een stuk of twintig GroenLinksers gewapend met handschoenen en afvalgrijpers elkaar prima aan bij de gezamenlijke wijkactie op de gemeentegrens. “Deelnemen aan een locale cleanup geeft je ook een goed gevoel!” aldus Diederick van de Walle. “Niet alleen draag je je steentje bij aan een betere wereld, je komt ook gemakkelijk in contact met mensen uit de buurt die informeren naar je actie en bovendien krijg je aanmoedigingen van hen. Een jonge man die passeerde op de fiets, riep ons toe “Goed bezig!””.

GroenLinks Leiden voert al regelmatig schoonmaakacties uit, per boot op de grachten of met GroenLinks Leiderdorp rond bruggen aan de stadsgrenzen met Leiderdorp. Voor  World Cleanup Day besloten wij samen met GroenLinks Voorschoten de handen ineen te slaan: Aan het eind van de ochtend kunnen de GroenLinks-afdelingen trots zijn op het resultaat van hun inspanningen: tien vuilniszakken vol met afval en een schone omgeving rondom de Hoflandbrug.