Social media spelen een grote rol in onze campagne. Door de berichten op onze Facebookpagina te delen en te liken, help je mee om onze verkiezingsboodschap te verspreiden. Dus ga snel nog even naar onze pagina en klik, klik, klik!

Het aantal likes van de GroenLinks Leiden-pagina is sinds het begin van de campagne in september met precies 200 gestegen (van 543 naar 743). Opmerkelijk is dat meer dan de helft daarvan in januari en februari erbij zijn gekomen. Eind december stonden we pas op 600 likes! In vergelijking met andere Leidse partijpagina’s maakt dat ons populairder dan de VVD (636) en de SP (465). Maar helaas net iets minder populair dan D66 (816 likes) en de PvdA (823). Ook onze posts zitten in de lift. Zo wordt een post van ons gemiddeld rond de 500 keer bekeken. Tegenwoordig hebben we steeds vaker uitschieters van voorbij de 1000.

De post met het artikel over Jesse Klave in de Engelse Guardian werd zelfs door meer dan 6000 mensen gezien. En de aankondiging dat Jesse zou meedoen aan het premiersdebat is meer dan 100 keer geliked en door meer dan 10.000 mensen gezien! Opmerkelijk: we hebben bij deze posts geen gebruikgemaakt van betaalde Facebookreclame, maar door samen te liken en te delen hebben we zoveel mensen bereikt.

Hoe vaker een bericht van ons geliked of gedeeld wordt, de meer mensen het te zien krijgen. We hebben nog een paar dagen te gaan voor de verkiezingen en we kunnen je hulp goed gebruiken. Like en deel, en help zo GroenLinks aan de verkiezingszege!