Rembrandt Rowaan

Achtergrond

Rembrandt Rowaan (1988) is opgegroeid in Zwolle, maar woont al sinds zijn 18e in Leiden. Hij heeft politicologie gestudeerd en werkt tegenwoordig als beleidsadviseur Sociaal Domein voor de gemeente Zuidplas. Rembrandt houdt zich daar bezig met de overgang van de zorg van landelijk naar gemeentelijk niveau. De onderwerpen waarmee hij dagelijks te maken heeft, motiveren hem in zijn raadswerk. Hij vindt dat de overheid mensen met psychische en/of lichamelijke klachten zo goed mogelijk moet ondersteunen: wie zorg nodig heeft, wordt ook geholpen!

Hier staat Rembrandt voor

Rembrandt houdt zich als raadslid bezig met het onderwerp maatschappelijke ondersteuning. Dit gaat over het ondersteunen van mensen die nét wat hulp nodig hebben van de overheid om zelfredzaam te kunnen zijn. Als raadslid staat Rembrandt voor een overheid die preventief werkt en daarbij zo breed mogelijk de samenwerking zoekt. Als problemen in een vroeg stadium verholpen worden, voorkomt dit veel leed en kosten voor later. Daarvoor is samenwerking nodig met scholen, sportverenigingen, zorg- en welzijnsinstellingen, ziekenhuizen en andere partijen. Ook moet er heel serieus omgegaan worden met burgerinitiatieven.  Daarbij vindt Rembrandt het belangrijk om concrete resultaten te boeken en om besluiten te nemen die écht iets tastbaars betekenen voor Leidenaren.

Wetenswaardigheden

Rembrandt houdt van reizen. Zo heeft Japan zijn hart gestolen: hij houdt van de prachtige cultuur, de gastvrije mensen en het heerlijke eten. Daarnaast houdt hij van hardlopen en schrijft hij in de schaarse vrije momenten die hij nog heeft aan een roman.